آنتی ویروس اورجینال

فروشگاه آنلاین آنتی ویروس جی دیتا شاپ

فروش و پشتیبانی آنلاین لایسنس اورجینال آنتی ویروس‌های معتبر

مراقب باشید با کابل شارژ هک نشوید!

مراقب باشید با کابل شارژ  هک نشوید!

 کارشناسان حوزه امنیت سایبری در خصوص شارژ باطری گوشی‌های همراه از طریق کابل‌های عمومی شارژ هشدار دادند.
 

 کارشناسان در مورد شیوه جدید هکرها برای ربودن اطلاعات شخصی صاحبان گوشی هشدار دادند و اعلام کرده‌اند این اقدام مخرب با کمک کابل‌های شارژ تلفن صورت می‌پذیرد.

 پیتر پار، یکی از پرسنل شرکت فارگو در ابن خصوص اظهار کرده: " من دیگر هیچ‌گاه از کابل شارژ عمومی یا فردی دیگر استفاده نخواهم کرد چرا که تلفن من از همین طریق هک شد.»

 وی در ادامه خاطر نشان شد؛ به عنوان یکی از قربانیان این نوع هک، از آن به بعد در خصوص احتمال ربودن اطلاعات خصوصی خود بسیار محتاط شده و به همین دلیل از کابل‌های شارژ عمومی و  افراد دیگر استفاده نمی‌نماید.
 پار اعلام کرد، سخت‌افزار روی کابل‌های شارژ نصب می‌شود و در نتیجه، هکرها می‌توانند به تلفن افراد دسترسی پیدا کنند. 
برخی از صاحب‌نظران در حوزه امنیت سایبری، از مردم می‌خواهند تا از کابل‌های شارژ خود مانند رمزهای عبور حفاظت نمایند زیرا هکرها از روش اجرای بدافزار در کابل‌های شارژ به خوبی مطلع هستند.

 مهاجمان، با هک کردن تلفن یا دستگاه‌های دیگر مانند کامپیوترها می‌توانند به داده‌های شخصی افراد دسترسی یابند.

 محققان اعتقاد دارند که هکرها از این شیوه بیشتر در مکان‌های شلوغ که دارای ایستگاه‌های شارژ عمومی هستند  (مانند فرودگاه یا مترو) و از طریق یو‌اس‌بی (USB) استفاده می‌کنند.

 جاراد الیس (Jarrad Ellis)، یکی از ساکنین اوهایو که اکنون در فارگو فعالیت دارد، اعلام نموده که تا سرحد امکان از کابل‌های شارژ خودتان استفاده نمایید.

 پیتر پار نیز در این خصوص می‌گوید: من به هیچ‌ کسی استفاده از کابل شارژ عمومی را توصیه نمی‌کنم. در حال حاضر، کابل‌های شارژ بسیار ارزان هستند و به همین دلیل کارشناسان تأکید دارند که افراد کابل‌های خودشان را همراه داشته باشند.
 کارشناسان امنیتی نیز هشدار داده‌اند که در هتل‌ها نیز کابل شارژ وجود دارد، اما در این خصوص نیز باید مشابه دیگر مکان‎‌های شلوغ، افراد از این کابل شخصی استفاده کنند.